BMW iX5 Hydrogen ir eksperimentāls BMW SUV, kura pamatā ir ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģija. Automašīna tika prezentēta kā koncepts pirms pāris gadiem, un tagad beidzot tas ir gatavs masveida ražošanai, tiesa, ne tik liela mēroga, kā mēs vēlētos.
Sāksim ar galveno, proti, automašīnas spēkstaciju, kuru attēlo sistēma, kas ūdeņraža ķīmisko reakciju pārvērš elektrībā. Pēc tam elektrība darbina vienu elektromotoru, kas uzstādīts uz automašīnas priekšējās ass. Tā jauda ir 125 kW jeb 170 ZS.
Pats ūdeņradis tiek uzglabāts īpašā augstspiediena oglekļa šķiedras tvertnē. Atrodoties sašķidrinātā stāvoklī, ūdeņradis tiek uzglabāts 700 bāru spiedienā. Ar vienu tvertnes uzpildi WLTP ciklā pietiek 380 kilometriem. Jā, tas nav tik daudz, bet automašīnas uzpilde aizņem ne vairāk kā piecas minūtes.
Protams, šodien Eiropā joprojām nav pietiekami daudz degvielas uzpildes staciju šādām automašīnām, un pašus modeļus galvenokārt pārstāv prototipi un koncepcijas. Tomēr niša aktīvi attīstās, jo ūdeņraža transportlīdzekļiem ir daudz priekšrocību salīdzinājumā ar elektriskajiem transportlīdzekļiem.
Atradāt kļūdu vai nederīgu saiti?
Ar peli atlasiet problēmas fragmentu un nospiediet CTRL + ENTER.
Parādītajā logā aprakstiet problēmu un nosūtiet to resursa administrācijai.