Autorūpniecībā vērojama interesanta iezīme - lai izdzīvotu, uzņēmumi vai nu apvienojas, vai tiek absorbēti.
Gan kravas, gan vieglo automašīnu ražotāji no tā nav apdrošināti. Tātad Detroit Diesel un Freightliner ir Daimler īpašums. Japānas kompānija Mitsubishi Fuso ir korejiešu Hyundai vasalis. 70. gada krīzes laikā Pegasus, Magirus, Fiat pārvērtās par vienu lielu Iveco uzņēmumu. Volkswagen pieder Scania un Man, kas neliedz viņiem veikt kopīgu izstrādi, lai gan publiski tie nav partneri, bet gan konkurenti. Pēdējo 10 gadu laikā Kamaz ir izveidojis vairākus kopuzņēmumus. Kamaz ražo dzinējus ar Cummins zīmolu ar jaudu 300 zirgspēku, pārnesumkārbas 16 un 9 ZF zīmola soļiem. Pašlaik tiek veikti eksperimenti, lai ražotu ekskluzīvas kabīnes Mercedes-Benz Axor. Kopumā Kamaz ir pietiekami daudz jaudas, lai ražotu dažādus vidējos un smagos kravas automobiļus, taču ražošanā nav neviena seglu tipa Kamaz transportlīdzekļa. Pastāv viedoklis, ka pēc pāris gadiem situācija uzlabosies un sadarbība ar Daimler to palīdzēs izdarīt. MAZ ir cita specializācija.
Būtībā viņš neražo sīkas detaļas – kastes, dzinējus, asis ar ātrumkārbām. To visu un daudz ko citu viņš pērk pāri kalniem. MAZ specializējas pašizgāzēju, kravas automašīnu, kravas vilcēju ražošanā. No sīkuma viņš nodarbojas tikai ar kabīnēm un dzenošajām asīm ar planetārās rumbas redukcijas pārnesumiem. Starp citu, tie var izturēt 7,5 tonnu vai lielāku slodzi. No teorētiskā viedokļa, ja saliktu kopā MAZ un Kamaz, tad kopā tie celtu kravas automašīnu ražošanu jaunā tehniskā līmenī. Cena patērētājam ir samazinājusies par 20-30%, salīdzinot ar pašreizējo. Konkurējot tikai ar ārzemju automašīnām, gan Kamaz, gan MAZ var zaudēt savu automašīnu tirgus daļu Krievijā. Lai gan, ņemot vērā, ka kopā MAZ 30 000 un Kamaz gada plāns - 55 000 ir vienāds ar gandrīz jebkuru pasaules ražotāja izlaidi. Protams, valstij MAZ ir nozīmīgs uzņēmums, un visas tā radušās problēmas tiek nekavējoties atrisinātas. Labākās aģentūras pasaulē novērtēja MAZ izmaksas, taču šis skaitlis baltkrieviem neatbilst. Vēlāk Baltkrievijas prezidents ķērās pie lietas. Viņa pirmais priekšlikums bija nodot koplietošanai tikai daļu no "kravas" ražošanas. Vēlējos autobusu ražošanu, izmantojot Neoplan tehnoloģiju, un citus meitas uzņēmumus pārveidot par individuālu uzņēmumu. Pēc apstākļu maiņas.
Tagad viņi grasījās dalīt gan akciju daļu, gan vadības tiesības - 50/50. Pat pēc kāda laika brieda priekšlikums apvienot Kamaz un MAZ vienā spēcīgā holdingā, bet MAZ akcijas paliktu rūpnīcā. Šī ir apdrošināšana gadījumam, ja viss nenotiek labi – varat mierīgi izklīst. Kad beidzot apvienosies abi giganti MAZ un Kamaz? Žēl, ka ar šo jautājumu nodarbojas politiķi, nevis ekonomisti. MAZ ir Baltkrievijas uzņēmums, un Kamaz ir Krievijas uzņēmums. Katram ir savas intereses. Baltkrieviem vajadzīga nafta par atvieglotām cenām. Baltkrievijas Krievijas rūpniecības uzņēmums. Kamaz kavē tās akcionārs Daimler. Vācieši vēlas palielināt savu akciju daļu no 25% līdz 51%. Vāciešu intereses ir skaidras - laba rūpnīca un liels automašīnu tirgus. Diez vai Daimler patiks ideja apvienot MAZ un Kamaz. Kamēr vācieši ir mierīgi. MAZ nopietnus draudus nerada. Ko viņš var pateikt ar 11% akciju? Tomēr joprojām pastāv iespēja apvienoties, un mēs nedrīkstam to palaist garām. Ieguvums ir acīmredzams – jau šobrīd vairāk nekā 50% MAZ produkcijas tiek pārdotas Krievijas tirgū!
Atradāt kļūdu vai nederīgu saiti?
Ar peli atlasiet problēmas fragmentu un nospiediet CTRL + ENTER.
Parādītajā logā aprakstiet problēmu un nosūtiet to resursa administrācijai.